3 simpele tips om minder te snoepen

Ook vandaag was weer zo’n werkdag….je to-do list was zó lang dat je minimaal 24 uur achter je werkdag had kunnen vastplakken om nog enigszins met een voldaan gevoel naar huis te gaan. Inmiddels sta je dan ook een tikkeltje gefrustreerd achter het fornuis want ook thuis zijn er nog een aantal to-do’s af te vinken en één daarvan is het avondeten.

Je hebt het gevoel dat iedereen wat van je wilt, terwijl jij eigenlijk het liefste op de bank wil ploffen met een reep chocola. Dat op de bank ploffen is geen optie, maar snel loop je naar de kast en stopt terwijl je aan het koken bent een halve reep chocola in je mond.

En zo zijn er altijd wel momenten, waarop het even tegenzit en het je toch ondanks al je goede voornemens maar niet lukt om van die zoetigheid af te blijven. En dat is natuurlijk balen, want zo blijf je gefrustreerd en kom je in een soort van cirkel terecht.
Om je op weg te helpen heb ik 3 hele simpele tips om het jou toch een stukje makkelijker te maken 😉

Haal het niet in huis
En deze is zo simpel dat we die vaak vergeten, haal het niet in huis. En nu hoor ik je denken, ik heb ook nog kids en een man…dat werkt niet. Haal dan vooral dingen in huis die jij niet lekker vindt. Dingen die jij makkelijk kunt laten liggen, op deze manier maak je het voor jezelf echt een stuk makkelijker.

Ga bewegen
Heb je toch iets gesnoept en wil je voorkomen dat je in een energiedip komt ga dan bewegen. Maak een korte wandeling, loop de trap een paar keer op en neer. Doordat je gaat bewegen hebben je spieren glucose nodig. Heb je die suikers (glucose) net gegeten dan worden die dus ook sneller opgenomen waardoor de dip erna minder is. En nee, dit is geen vrijbrief om te gaan snoepen 😉 maar wel een manier om daarna niet weer te gaan snaaien.

Voldoende eiwitten en vetten
Door het eten van voldoende eiwitten en vetten zal je merken dat je bloedsuikerspiegel minder schommelt waardoor de trek in zoetigheid überhaupt een stuk minder wordt. Je bloedsuikerspiegel piekt hierdoor minder waardoor je niet in een energiedip komt waarbij de enige uitweg een reep chocola lijkt.

Deze tips zijn uiteraard maar een klein tipje van de sluier. Wil je hier meer over weten, weten wat je kunt doen om van die eeuwige trek in zoetigheid af te komen? Meld je dan aan voor mijn gratis masterclass op zondag 25 februari om 20:00 uur.

In deze masterclass vertel ik je meer over wat jouw hormonen te maken hebben met die eeuwige trek in zoetigheid, hoe je je hormonen weer in balans krijgt én ik geef je direct tips waarmee jij aan de slag kunt om nu wel écht voor die gezonde lifestyle te gaan.

En SUPRISE voor alle deelnemers heb ik een MEGA leuke kortingsactie!🎉

Ik zou het super leuk vinden om je online te ontmoeten en jou al mijn tips te mogen geven. Aanmelden doe je via de link hieronder.
Meld je hier aan voor de masterclass

Liefs,
Mariska