Deze groente en fruit kun je prima eten in februari

Het is alweer februari en een nieuwe maand betekend weer een nieuw groente en fruit overzicht 😊.

Deze maand is er weer veel groente in het seizoen en dat is mooi! Mijn advies is namelijk 400-500 gram groenten per dag en met dit overzicht heb je genoeg te kiezen denk ik!

Mijn truc om lekker veel groenten te eten? Eet op meerdere momenten van de dag groenten, zelf vind ik een ovenschotel als lunch echt heerlijk! Kies wat groenten die je nog hebt liggen, snij een ovenschaal vol en doe er wat Italiaanse kruiden en feta over. Eventjes in de oven en klaar!

En omdat de groente en fruit uit het seizoen nu eenmaal lekkerder smaakt en vaak ook goedkoper is, hierbij het groente en fruit overzicht van februari:

Groenten

AardappelenRammenasWitlof
Groene selderRode bietWittekool
KnolselderRode koolWortelen
PaddenstoelenSavooikool
PastinaakSchorseneren
PompoenSpruiten
PreiUien
RaapVeldsla

Fruit

AppelsPompelmoes
BananenSinaasappelen
Mandarijnen
Mango
Peren

Wil jij naast groente en fruit tips ook weten hoe je jouw voedingspatroon op orde kunt krijgen. Want van welk ontbijtje worden jouw hormonen eigenlijk blij? Wekelijks stel ik een aantal gratis coaching sessies beschikbaar.

Interesse?
Klik hier om deze aan te vragen

Liefs,
Mariska